annielonnfors

Tips och råd

Kategori: Allmänt

Ibland finns det inget bättre än att ha två äldre systrar (och ibland finns det inget värre haha)! De har varit med om mer än mig, de har varit barn och de har tagit sig till vuxenlivet på egna fötter. Båda två pluggade i andra städer och fick klara sig själva på ganska lite pengar, men de fixade det. Nu jobbar dom båda och ena pluggar samtidigt också. Med andra ord är de ganska världsvana. Mina systrar har alltid varit väldigt ansvarsfulla, allt har varit ordning och reda, betygen har alltid varit på topp och dom har kämpat sig igenom allting själva.
Det bästa med att ha två äldre systrar är att dom peppar mig igenom skolan, hjälper mig när jag behöver det men dom gör aldrig arbeten åt mig, dom ser till att jag tar eget ansvar men dom ger mig en skjuts på vägen.
Nu när det är min tur att komma ut i vuxenvärlden, sköta min egna ekonomi helt själv och inte ha någon som kan göra det år mig så är dom somett uppslagsverk. Undrar man över någonting så har dom svar på det mesta, dom pratar av egen erfarenhet och vet vad dom pratar om.
Det finns inte någonting bättre än att ha två personer som står mig nära och som verkligen kan hjälpa mig, guida mig och stötta mig igenom alla mina problem!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: