annielonnfors

Onsdag

Kategori: Hästar

Idag blir det en heldag i stallet, det här ska fixas:

♥Bada Lego inför klippning
♥Frisera man och svans
♥Skura väggarna i boxen
♥Plocka i ordning sista lådan i sadelkammaren
♥Smörja allt läder (så duktig, hatar hårt läder)
♥Lämna in dressyrstövlarna hos sadelmakar-marie, hon ska fixa dragkedja på dem!
♥Njuta av det fina vädret, såklart
♥Få bort all vinterpäls från Lego, han fäller som en tok nu
♥Hoppträna, Linda följer med o tar kort!
♥Fixa allt vardagligt i stallet såsom mocka, packa hö, göra mat m.m.
♥Tvätta krubban och vattenhinken
♥Vika ihop alla täcken o lägga undan

Mitt emellan allt detta ska jag ner till stan, gå på en naturkunskapslektion, hämta Linda och förhoppningsvis hinna äta nånting. Hästfolk har en tendens att inte hinna äta mat emellan allt stallgöra, det har jag märkt av de senaste dagarna haha. En cola flaska och en chokladbit har varit min lunch, men det gör mig ingenting :)
Vänta er bildbomb ikväll, när Linda är igång med kameran brukar det bli ganska många bilder, inte mig emot!

Och ja, Lego klipps även på sommarhalvåret, han har så tät päls så när det är riktig sommar ute svettas han redan efter framskrittningen vilket inte riktigt känns helt okej. Det beror inte på stress för han är den lugnaste hästen som finns. Har kommit fram till att det helt enkelt är bäst för honom att vara klippt jämt.

Här är en bild på en nyklippt Lego med mig på ryggen halsen! haha

Kommentarer


Kommentera inlägget här: