annielonnfors

Nummerlapp!

Kategori: Hästar

Nummerlappen har man för att folk på tävlingsplatsen och funktionärer ska kunna se vem man är. På alla listor står hästnumret med, då tycker man att funktionärerna ska hålla koll på en genom att man blir "identifierad" av hästnumret.
Senaste tävlingen jag och Lego var på så stog ingen och kontrollerade framhoppningsbanan när vi skulle in, självklart gick jag in eftersom jag visste att det bara var några kvar innan mig. När funktionärerna sedan kom för att kontrollera så att alla som var inne på banan fick vara där (vilket de egentligen ska kontrollera hela tiden!) så hade jag redan börjat hoppa och var superstressad. Ändå skriker dom och frågar vem jag är och vilket startnummer jag har, trots att de stog med listorna i handen och nummerlappen syntes tydligt.
Det som störde mig mest i det här sammanhanger var inte just att de frågade, utan snarare när de frågade. Precis när jag var påväg mot ett hinder. Och så tycker jag dessutom att ska de ha koll så ska ju någon stå och kontrollera vid ingången till framhoppningen. Ena stunden var ingen där och andra stunden stog det fem stycken där. Det jag menar är att dom antingen skulle ha någon som stog där hela tiden eller så är det väl bara att kolla på nummerlappen eftersom det var dom som hade gjort fel och inte stått där när jag kom, då får man checka av listan med hjälp av nummerlappen, annars sitter de ju där i onödan.
Onödigt störningsmoment precis innan ett hinder, inte riktigt uppskattat.

Kommentarer

  • Lovisa säger:

    Håller med, vad är vitsen om inte funktionärerna bryr sig om nr lappen? Publiken har i alla fall stenkoll och tar hjälp av nr lappen, så kan inte funktionärerna ta efter det? Dåligt av dom..

    2012-05-07 | 13:28:19
    Bloggadress: http://www.ramirez.dinstudio.se

Kommentera inlägget här: