annielonnfors

Hoppträning

Kategori: Hästar

Träningen blev inomhus idag, som tur var! Det verkligen öste ner regn när jag var påväg till stallet.
Min uppladdning inför träningen var inte den bästa. Han provreds i förrgår och igår fick han vila för att jag skulle hinna plugga. Han är en häst som mår bäst och känns bäst när han hela tiden får gå, så idag var han ganska svår att få lösgjord ordentligt, han stretade emot lite och blev utåtställd i svängar för att balansera upp sig själv i sitt något springiga tempo. Första hindret vi hoppade fram på var en upphöjd bom - ett galoppsprång - räcke. Han låg på som tusan och lyssnade inte på förhållningar. Resten av träningen var helt okej, han kändes fin, hoppade bra med ryggen och var lite taggad. Men som sagt, vila dagen innan träning är inte det optimala för honom. Han får överskottsenergi som leder till att han blir tittit och envis, så har han alltid varit, så det blev något stopp, men jag tar på mig det för dålig ridning och höjdrädd ryttare. De hinder jag inte trodde att han skulle hoppa, de hoppade han galant, de hinder jag trodde att han inte skulle bry sig om stannade han på, snacka om att inte samarbeta idag haha.
Men jag vet att det är mitt fel att det blir fel ibland, jag har inte så bra öga för avstånd och jag är väldigt väldigt osäker av mig på grund av att jag inte kan avstånd och vill inte sätta han i fel sits. Han räddar mig väldigt många gånger och det älskar jag honom för, men det gör tyvärr inte mig bättre utan snarare sämre för att jag litar på att han alltid kommer rädda mig.
Jaja, nu ska jag iväg o sola och köpa lite småsaker som behövs som till exempel hårfärg, deo medmera.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: