annielonnfors

Hoppträning

Kategori: Hästar

Tråkigaste bloggen här, yes. Igår knövlade internet konstant så blev inga fler inlägg igår och ett som jag publicerade försvann :s
Hoppträning igår då, ni som känner mig vet att jag är höjdrädd som tusan och när jag blir rädd så lägger jag över allt på hästen. Sitter och väntar på att han ska göra någonting, antingen hoppa eller stanna.
Jag vet inte varför jag blir så, det är som att jag är så rädd för att förstöra ännumer så jag gör ingenting.
I vanliga fall hoppar han trots att jag är rädd, men inte igår. Det var ett hinder han stannade på några gånger, jag varken vågade eller ville gå på honom för jag visste att det var mitt fel att vi fick det där stoppet, jag red inte som jag skulle mot hindret och då tar han chansen.
Sofie ställde sig bredvid hindret o smackade en gång, haha då hoppade han, och efter det kan jag säga att han var nästan rädd för hindrena. Det kändes som att han rusade på lite, som när man släpper efter en häst som är rädd, men jag gjorde ingenting åt det. Jag lät honom hålla på och styrde mot hindrena. Han hoppade troligtvis bättre än någonsin efter det där stoppet.

Åkte hem och pluggade lite faktiskt. Skrev klart Historia C uppsatsen, äntligen. Och idag är sista dagen att plugga, har bestämt tid hos släkten för intervjuer, antar att det kommer ta längre tid än väntat hihi :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: