annielonnfors

Godmorgon

Kategori: Allmänt

Ligger i sängen med halvöppna ögon, haha. Idag ska det bli regn och Lego får en vilodag, känns som ett bra upplägg inför Anna-träningen. Nej, kanske inte det, med vilodagar behövs och jag vet att han är likadan att rida oavsett, alltid lika fin :)
Idag planerar jag att bara ligga i sängen några timmar, sen iväg till Lego, han får komma in tidigt idag om det regnar mycket, vill absolut inte att han ska bli sjuk och jag kommer inte ha någon möjlighet att åka upp senare under dagen för att byta till ett torrt täcke. Stå med blöta täcken är ett big no-no!
Han kom in med blött täcke en gång, jag visste inte att de redan var inne och gick i skolan till 5 den dagen = kunde inte åka upp, kommer till stallet och  täcket är snustorrt trots att det pissregnar ute (?), tänker inget mer på det, motionerar honom, tar på täcke och åker hem. Dagen efter var han jätte snorig :(
Som tur var så var han bara snorig den dagen, då fick han gå ut i skogen o frusta ur sig allt med ett skrittäcke på, haha!
Iallafall, stå med blöta täcken är inget alternativ, han får inte bli sjuk, punkt slut :)
Kan man bli sötare??

Idag ska iallafall jag och mackan grilla, mums! Efter det åker vi upp till mammas stuga och myser i skogen, det ultimata vore ju om vi sov i deras ny-renoverade lillstuga, vakna upp till skinande sol och kan lägga sig ute på deras stora gräsmatta o sola! Och inte nog med det, är det super varmt kan man alltid gå ner till skagern istället, mums! Jag älskar landet, finns inget bättre! Lite skillnad från alternativen som finns när man bor i lägenhet...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: