annielonnfors

första maj och första vårtecknet

Kategori: Hästar

Började dagen med en promenad, dock kortare än planerat för mackan skulle på mysdag med laget.
Tog forden ut till min kära häst och spenderade resten av dagen där.
Allt läder är smörjt, alla benskydd är tvättade, schabraken är rensade och vikta lite snyggt uppdelat i hopp- och dressyrschabrak, alla lindor är lindade och alla paddar ligger snyggt bredvid varandra. Slängt lite grejer som jag inte använder o som bara skräpar, stor städning helt enkelt.
Det var riktigt skönt att sitta i solen och fixa.
Nu vet man att det är vår för nu står alla hinder ute! Fy fasen va kul att hoppa på utebanan!
Kunde inte motstå hindrena och var så besviken på min ridning igår så tog ett pass på utebanan faktiskt.
Varierade formen hela tiden, snabba övergångar, höger galopp - skritt - vänster galopp osv. Sen gick jag över till byten istället, o han blev så glad. Den där hästen älskar att byta galopp haha! Som avslut samlade jag lite och la små volter i galopp med byten emellan. Det sista jag gjorde i galoppen var att ta ett hinder på volten - glad häst!
Efter ridningen smörjdes allt läder som var använt och skydden tvättades rena och fina.
Nu har mackan lagat klart maten så off to käket!

Hoppbild från förra sommaren

Kommentarer


Kommentera inlägget här: