annielonnfors

Första dagen på jobbet

Kategori: Hästar

Idag var en bra men lång dag :) började med fordring, utsläpp, mockning och hö plockning. Därefter sopade vi stallet och fixade med lite småplock som att rulla lindor, fylla vatten o spån mm.
Sen tog vi en promenad med två hästar och efter det skrev vi på papper om anställning.

Vi gjorde iordning två hästar som gabbi skulle rida och medan hon red badade jag hennes tävlingshäst smash hit. Klippte hovskägg och öronen o plockade ihop allt hon skulle ha med till träningen.
Sen tog vi hästarna hon hade ridit och tig av utrustningen, borstade o gjorde dom fina.
Efter det skulle gabbi träna och jag följde med, var riktigt kul att se honom, helt sjukt fin häst!! Tränaren trampade honom en stund när han var varm så att de skulle få fram det där lilla extra ur honom.

När vi kom tillbaka till stallet gjorde jag iordning en häst och sedan tränade jag och Hanna (den andra, supersnälla tjejen som jobbar här) för gabbi. Hennes hästar är så jäkla roliga att rida, man lär sig så otroligt mycket på dom :) i början ramade jag inte in hästen ordentligt, men efter ett litet tag bättrade jag mig och bara en sån sak gjorde att han gick otroligt mycket bättre, blev lätt och fin i handen och för skänkeln :)

Har fått med mig mycket bara från idag, att få se gabbi träna och att få träna för henne själv :)

Nu är kvällsfodringen fixad, Hanna var snäll och hjälpte mig eftersom jag fortfarande är lite osäker på hur mycket alla ska ha :)

Nu ska jag läsa lite och sen sova, imorgon hade jag tänkt försöka hinna cykla till ok igen, sjukt bra träning, jätte gött och så behöver jag snus ;) natt natt, imorn ska jag försöka hinna uppdatera oftare och ta fler bilder, idag hanns det inte med tyvärr :/

Kommentarer


Kommentera inlägget här: